loading...
شیک فایل , دانلود پروژه های تخصصی
یگانه عربخانی بازدید : 48 یکشنبه 30 مهر 1396 نظرات (0)

پاورپوینت تشریح قورباغه،خرگوش،اجزای گل و گروه خونی

پاورپوینت تشریح قورباغه،خرگوش،اجزای گل و گروه خونیدسته: زیست شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 747 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 51

پاورپوینت تشریح قورباغه،خرگوش،اجزای گل و گروه خونی در 51 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

پاورپوینت تشریح قورباغه،خرگوش،اجزای گل و گروه خونی در 51 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx



فهرست اصلی:

تشریح قورباغه

 

تعیین گروه خونی رایگان

 

تشریح خرگوش

 

تهیه گستره  خونی

 

اجزای گل

 

DNA و RNA پیشرفته


تشریح قورباغه:

رده بندی قورباغه

 

قورباغه

 

تولید مثل قورباغه

 

فرق میان قورباغه و وزغ

 

ویژگیهای اختصاصی

 

ساختار پوست

 

سیستم تنفسی

 

تشریح قورباغه نر

 

گونه ها

 

قورباغه سمی

 

قورباغه نیزه سمی

 

منابع


تعیین گروه خونی:

گروه های خون

 

گروه بندی خون

گروه بندی خون پیش نیازی است برای انتقال خون . در اوایل قرن بیستم پزشکان متوجه می شوند که انتقال های خونی غالبا موفق نبودند . چرا که همخوانی بین اهدا کننده و گیرنده وجود نداشت در سال 1901 پاتولژیست اطراشی کارل لندستایز(landsteiner ) گروه های خونی را کلاسه بندی کرده و متوجه این امر شد که قوانین آن ها بر اساس قوانین مندل Mandel)) صورت می گیرد .

 

تشریح خرگوش:

معرفی
خرگوش‌ اهلی‌ (Oryctolagus Cuniculus)حیوانی‌ از راسته‌ خرگوش‌ شكلان‌ (Lagomorpha) و خانواده‌ Leporidae است‌ و خاستگاه‌ ابتدائی‌ آن‌ غرب‌ اروپا و شمال‌ غرب‌ آفریقا می‌باشد.
در حال‌ حاضر از نژادهای‌ مختلف‌ آن‌ به‌ منظورهای‌ گوناگون‌ از جمله‌ تولید پشم‌ و گوشت‌، انجام‌ تحقیقات‌بیولوژیكی‌ و بعنوان‌ حیوانات‌ خانگی‌ استفاده‌ می‌شود.
رفتار غیر تهاجمی‌ و آرام‌ خرگوش‌ آنرا بعنوان‌ یك‌ حیوان‌ خانگی‌ ایده‌آل‌ مطرح‌ نموده‌ است‌. با این‌ وجود جهت‌نگهداری‌ مناسب‌ آن‌، آشنائی‌ با خصوصیات‌ آناتومیكی‌، فیزیولوژیكی‌ و رفتاری‌ این‌ حیوان‌ ضروری‌ است‌.


تهیه گستره خونی

مقدمه

گاهی دیده می‌شود که خون شخصی را به شخص دیگری تزریق می‌کنند خون شخص دهنده در بدن فرد گیرنده لخته می‌کند و رسوب می‌دهد. چگونگی این عمل با انعقاد خون متفاوت است و به وجود گروه‌های خونی مختلف مربوط می‌شود. در سطح خارجی گلبول‌های قرمز افراد دو نوع آنتی ژن از جنس پروتئین وجود دارد که به نامهای A و B معروف هستند. برخی افراد آنتی ژن نوع A و برخی نوع B ، برخی هر دو آنتی ژن A و B را دارا هستند و برخی هیچ یک از آنتی ژنها را ندارند این افراد را به ترتیب در گروه های خونی AB ، B ، A و O قرار می‌دهند
بیان آنتی ژنهای گروههای خونی تحت کنترل ژنهای خاصی است و توارث آنها از قوانین ساده مندل تبعیت می‌کند. برای هر سیستم گروه خونی ، تعداد متغیری از آللهای مختلف وجود دارد. آللها به نوبه خود تعداد متغیری از آنتی ژنهای غشایی گلبول قرمز را کنترل می‌نمایند. حیوانات سالم علاوه بر داشتن آنتی ژنهای گروههای خونی بر سطح خود ممکن است واجد آنتی بادیهای سرمی بر علیه آنتی ژنهای گروه خونی که خود فاقد آنها نیز هستند، ‌باشند. مثلا افرادی که گروه خونی آنها فاقد آنتی ژن A است، در سرم خود آنتی بادی بر ضد آنتی ژن A دارند. تصور می‌شود این آنتی بادیهای طبیعی حاصل برخورد با گلبولهای قرمز گروه A نبوده بلکه متعاقب تماس با آنتی ژنهای مشابهی هستند که در طبیعت به وفور یافت می‌شوند.


اجزای گل

ساختمان گل

گلها از نظر شکل و اندازه و رنگ بسیار متنوعند و از نظر تعداد و آرایش نیز تنوع زیادی دارند. و بعضی گلها مانند عدسک آبی به زحمت دیده می‌شوند و بعضی دیگر بسیار بزرگتر. گل معمولا 4 بخش دارد که عموما روی دوایر متحدالمرکز قرار دارند این چهار بخش عبارتند از: کاسه گل (کاسبرگها )جام گل (گلبرگها) ، نافه گل (پرچمها) و برچه (مادگی). این چهار بخش گل معمولا به نهنج گل که در انتهای دمگل قرار دارند متصلند.

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت تشریح قورباغه،خرگوش،اجزای گل و گروه خونی , پاورپوینت تشریح قورباغه،خرگوش،اجزای گل و گروه خونی , پاورپوینت تشریح قورباغه , پاورپوینت تشریح خرگوش , پاورپوینت تشریح اجزای گل , پاورپوینت تشریح گروه خونی , قورباغه , خرگوش , تهیه گستره خونی , تشریح قورباغه , تعیین گروه خونی رایگان , تشریح خرگوش , تهیه گستره خونی , اجزای گل , DNA و RNA پیشرفته , گروه خونی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1627
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 2,137
  • بازدید سال : 15,309
  • بازدید کلی : 241,230