loading...
شیک فایل , دانلود پروژه های تخصصی
یگانه عربخانی بازدید : 30 شنبه 15 مهر 1396 نظرات (0)

پاورپوینت طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی

پاورپوینت طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزیدسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 587 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 46

پاورپوینت طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی شامل 46 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 8,800 تومان

خرید

پاورپوینت طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی

 

پاورپوینت طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی شامل 46 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه


طرح واره های ناسازگار اولیه، خاطرات، هیجان ها، احساس های بدنی و شناخت واره هایی هستند که با جنبه های مخرب تجارب دوران کودکی افراد گره خورده اند و به شیوه ای سازمان یافته در سرتاسر زندگی در قالب الگوهایی، تکرار می شوند. هم برای بیماران مبتلا به مشکلات منش شناختی و همه بیمارانی که عملکرد بهتری دارند، درون مایه های مرکزی این طرح واره ها یکسان است: آنها درون مایه هایی از قبیل رها شدن، بدرفتاری، محرومیت هیجانی، نقص و اطاعت دارند.

بیماران مبتلا به مشکلات منش شناختی ممکن است طرح واره های بیشتری داشته باشند و طرح واره هایشان از شدت بیشتری برخوردار باشند، اما طرح واره های متفاوتی ندارند. لزوماً طرح واره های این بیماران با بیماران که عملکرد سالمتری دارند، متفاوت نیست بلکه آن ها سبک های مقابله ای افراطی را برای کنار آمدن با طرح واره هایشان و ذهنیت هایشان به کار می گیرند.

مفهوم ما از ذهنیت ها، حاصل تجارب بالینی ما با بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی است. وقتی که تلاش می کردیم مدل طرح واره را برای این بیماران ببندیم، دائماً با دو مشکل مواجه می شدیم، اول اینکه بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی تقریباً تمام ١٨طرح واره را داشتند (مخصوصاً طرح واره های رهاشدگی، بی اعتمادی/بدرفتاری، محرومیت هیجانی ، نقص، خویشتن داری ناکافی، اطاعت و تنبیه). برای کار همزمان بر روی بسیاری از طرح واره ها، رویکرد اصلی ما -یعنی رویکرد طرح واره- نشان داد که کارآیی چندانی ندارد. برای ادامه کار به واحد تحلیل انعطاف پذیری نیاز داشتیم. دوم اینکه ما در کار با بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی با گرایش این بیماران به جایگشت سریع از یک حالت عاطفی به حالت عاطفی دیگر مواجه شده بودیم.

این بیماران یک لحظه عصبانی هستند، لحظه ای بعد وحشت زده، بعد آسیب پذیر و چند لحظه بعد، تکانشی عمل می کنند. مسئله ای که تقریباً مثل کنار آمدن با افراد مشکل آفرین، برقراری ارتباط با آن ها را سخت کرده است. طرح واره ها که ضرورتا مثل صفات هستند، نمی توانند این تغییر سریع حالت ها را تبیین کنند. مفهوم ذهنیت ها را برای تبیین تغییر حالات عاطفی در بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، تدوین نمودیم.

 

بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در پاسخ به وقایع زندگی به طور مداوم از یک ذهنیت به ذهنیت دیگر می روند. در حالیکه تغییر ذهنیت در بیمارانی که از عملکرد بهتری برخوردارند، کمتر است و حالت افراطی کمی دارد و مدت زمان بیشتری در یک ذهنیت می مانند. اختلال شخصیت مرزی، خیلی سریع از یک ذهنیت به ذهنیت دیگر می روند و چنین کاری با افراط بیشتری صورت می گیرد. علاوه بر این وقتی که بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی به یک ذهنیت می روند، به نظر می رسد که ذهنیت های دیگر نافعال و خاموش هستند.

برخلاف بیمارانی که عملکرد سالمتری دارند و می تواند دو یا چند ذهنیت را همزمان فعال نگه دارند به گونه ای که یک ذهنیت، شدت ذهنیت های دیگر را تعدیل کند، بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی به نظر می رسد که تقریباً به ذهنیت های دیگر دسترسی ندارند. ذهنیت آن ها تقریباً به طور کامل تجزیه شده است.

پنج ذهنیت طرح واره ای در افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی :

1.            کودک رها شده

2.            کودک عصبانی و تکانشگر

3.            والد تنبیه گر

4.            محافظ بی تفاوت

5.         بزرگسال سالم

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

پنج ذهنیت طرح واره ای در افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی

کودک رها شده

کودک عصبانی و تکانشگر

والد تنبیه گر

محافظ بی تفاوت

بزرگسال سالم

پایان

 

عنوان : طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 588 کیلوبایت

تعداد صفحات : 46

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی

قیمت فایل فقط 8,800 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی , پاورپوینت طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی , دانلود پاورپوینت طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی , دانلود طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی , طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی , تحقیق طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی , دانلود تحقیق طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی , پروژه طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی , دانلود پروژه طرحواره درمانی اختلال شخصیت مرزی , روانش

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1627
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 183
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 183
  • بازدید ماه : 3,200
  • بازدید سال : 16,372
  • بازدید کلی : 242,293